tisdag 3 januari 2017

Liten årssummering

2016 var året då jag började blogga. Kommer inte att göra någon jättestor sammanfattning utan jag har istället valt ut några av mina personliga favoriter från det gångna året.

Först ut är denna virkade babytröja i härliga färger.


En riktig favorit för året blev jeansjackan med kurbitsbroderi.



En bok med kaninbroderi.

Och påfågelbörsen... Var väldigt intresserad av att brodera på filt med hjälp av applikationer en period under sommaren...


 Bonskabroderiet som är broderat på handgjort papper var ett lekfullt experiment.



Den virkade barnvagnsväskan har verkligen kommit till användning... Hur kunde jag klara mig utan innan??;)

Tillverkade en hel del textil mat till Lillen och de här stickade skarpsillarna blev en favorit!



Detta var ett enkelt projekt som gjorde stor skillnad! Inga mer trassliga sladdar tack vare att jag virkade in dem!



Ännu ett broder som fick pryda en av mina skjortor.



Och sist ut är mina skosulor som till slut blev klara efter att ha existerat som UFO:n i alltför många år...



Ser fram emot skaparåret 2017 även om jag troligtvis kommer att ha ännu mindre tid för handarbete i år då jag snart börjar om skolan efter mammaledigheten men någon stund då och då ska jag nog lyckas få till.
För övrigt är mitt enda nyårslöfte i år att lära mig sticka sockar så får vi se hur det går med den saken...;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar