onsdag 8 mars 2017

Förklädesklänning

För ett tag sedan sydde jag en förklädesklänning i babystorlek. Allt material hade jag hemma och jag gillar tyget som ger en lite gammeldags känsla.



Modellen var väldigt enkel att sy och jag skulle gissa att den allt som allt tog cirka en timme att göra. Dock är den alldeles för liten för Lillen som ju dessutom är en gosse så jag planerar att så småningom lägga ut den i min Grahnshop. Men det får bli ett senare kapitel. Studier och praktik tar nu det mesta av tiden därav min tystnad härinne men lite handarbetande hinner jag med mellan varven så det kommer fler uppdateringar framöver...



4 kommentarer:

  1. Men åh vad gulligt! Jag är också väldigt förtjust i plagg med en gammaldags känsla :)

    SvaraRadera
  2. Men du, det är en sådan jag hade som liten, så gullig den är.
    Ha en bra dag

    SvaraRadera