måndag 16 oktober 2017

Broderi av hembyn

Det blev en lång paus här, har varit så mycket annat på sistone... 

Har i alla fall skapat en del i höst och ett av projekten jag lagt ned lite mer tid på är detta broderi av min hemby. Har använt mig av batikfärgat tyg, våttovad ull, lingarn, moulinégarn, ullgarn och glaspärlor... Har varit roligt att blanda material och tekniker och nu påminns jag om världens mysigaste by varje gång jag tittar på detta broderi!:)





Detta är även ett bidrag till månadens Sypeppen.

8 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka!!
    Vilket häftigt broderi <3 Gillar verkligen blandningen mellan alla de olika teknikerna och materialen. Det är en väldigt fin hyllning till din hemby måste jag säga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar!:)
      Var väldigt kul att göra ett sånt här "blandbroderi"!!:)

      Radera
  2. MEN NÄE VAD FINT!!!! Blir SÅ himla inspirerad av detta!

    SvaraRadera
  3. Wow vad fint! Så häftigt och inspirerande med så många olika material, som funkar så himla bra ihop.

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastisk karta! Åh så mycket historia och kärlek invävt i de stygnen. Jag är SÅ sugen på att brodera en karta över vår del av Gotland, eller Jämtland eller Härjedalen där jag också hållit till mycket. Blir megainspirerad av detta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja precis:) Det var så kul också att brodera mer fritt utan att känna att det behövde se ut som en karta i en kartbok. Åh, låter spännande!! Är själv sugen på att brodera fler kartor men kan inte komma på nåt lämpligt ställe men så småningom dyker det kanske upp en idé!!

      Radera