torsdag 24 maj 2018

Lillens kök

Hela detta år har jag haft planer på att göra om en pall vi har här hemma till en spis till Lillen men liksom aldrig kommit till skott. Men när jag för några veckor sedan snubblade över den här pjäsen på second hand för 25 riksdaler (!) var jag inte sen att slå till. Tillåt mig presentera Lillens kombinerade kök och affär!




Det verkar vara ett hemmabygge men desto charmigare tycker jag! Färgen behöver bättras på så småningom på sina ställen.



 Här finns det mesta man kan behöva, som t.ex. en hoper med råvaror. Har tillverkat allt förutom trääpplet:)



Ett kakfat är inte dumt om man ska till att bjuda på kafferep. Samma här, alla bakverk are made by me!


Kakfatet däremot har Broder T svarvat, ja det syns ju inte här men det står på fot. Jag har målat och dekorerat med decopage. Tidigare använde vi detta själva men jag tycker att det passade så mycket bättre i Lillens kök!


Här sitter själva kökschefen, av Maken inhandlad på en fairtradeshop i en kyrka någonstans i Sverige. Tips! Kyrkor har ofta finfina fairtradeshopar där man kan hitta mycket kul!


En loppad blandad servis. Servis kanske var att ta i...men några koppar i alla fall!


Fina förpackningar av olika slag...




Pyttesmå russinpaket...


Och här har vi kassan så inte kunderna glömmer att betala. I lådan under finns tygkassar att stoppa varorna i, en minimal kundvagn samt låtsaspengar.


Och så till sist en låda med små grytor och slevar samt ett par grytlappar, den översta tillverkade jag för x antal år sedan. Den har aldrig blivit använd men nu äntligen!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar