torsdag 13 december 2018

Bebisnytt

Här blev det uppehåll men man har väl annat att göra än att blogga när man får en nyföding!!:) Och tänk, nyfödingen blir snart 3 månader. Tänk vad tiden går!
Självklart skulle hon få lite stickat och under hösten har jag, medan båda kottarna sovit samtidigt lyckats knåpa ihop ett par klassiska babyvantar...



...och en lika klassisk hjälmmössa. Mönstret hittade jag hos Järbo Garn. 


Såhär såg mössan ut innan ihopsömnad.


Visar inte barnen på internet så en docka fick agera modell...


Lite kul detalj med annan färg på knytbanden tycker jag!



2 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka från pausen! Hoppas allt är bra med dig och nya bebisen :) Siken smart mössa! Har letat efter ett bra basmönster för sådana mössor, så jag tackar för mönstertipset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack!:) Vi mår bara fint! Ja, vad bra, mönstret var superbra tycker jag!!

      Radera