söndag 3 mars 2019

Örhängen i tenntråd

Har kommit igång med lite tennbroderi igen och det är sååå roligt!! Här finns tidigare alster. Har ju tidigare mest gjort börsar och mobilfodral men nu tänkte jag prova på mer klassiska smycken som armband och örhängen. 
Det första jag gjorde var dessa örhängen. Vet inte om det syns så bra men ena sidan av skinnet är brun och den andra svart.
För att vara mina första tenntrådssmycken känner jag mig nöjd och jag har redan skapat några fler alster som dyker upp här nån annan dag.




4 kommentarer:

  1. Nu har jag farit runt och tittat lite överallt på din härliga blogg.
    Jisses, du är verkligen en tusenkonstnär. Så himla mycket fina grejer du gjort och vilken härlig inspirationskälla du är.
    Heja dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen tack, vad glad jag blir!!:D Ibland önskar jag att jag vore en riktig stjärna på ett område typ stickning men samtidigt gillar jag ju att pilla med lite av varje även om det innebär att jag aldrig blir sådär superduktig på nåt men det är kul med variation!!:)

      Radera
  2. Wow! Har aldrig testat att jobba med tenntråd, men det verkar ju kul! Super fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Åh, du borde prova! Det är jätteroligt och inte alls så svårt som jag trodde att det var innan jag provade:)

      Radera