måndag 13 mars 2017

Virkad babyklänning

Virkade en babyklänning för ett tag sedan i ett bomullsgarn jag hade liggande hemma (Mandarin/Sandnes). Mönstret hittade jag för rätt många år sedan på en blogg som hette oddcrochetpatterns.blogspot.com men nu när jag skulle leta åt den för att länka dit hittade jag den inte så den verkar ha upphört...



Min tanke var egentligen att ge bort denna klänning men jag blev inte riktigt nöjd med den så vi får se vad den går för öde till mötes, kanske kan fungera som dockklänning i alla fall? Synd bara att Lillen inte tycker om att leka med dockor, det är bara traktorer som gäller och det är ju lite svårt att klä på en traktor en klänning...men vem vet, det kanske går?;)


Såhär ser baksidan ut men det skulle även kunna vara framsidan för den fungerar nämligen även som väst, praktiskt!


9 kommentarer:

  1. Vad mysig den ser ut! Jag funderar på att virka något "vuxen-plagg" men vet inte riktigt vad. Sen är det ju så skönt att barn och bebis kläder går så snabbt att sticka/virka ;) Men det är ju kul med större projekt också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju fördelen med såna små plagg men visst är det kul att göra något till sig själv också!:)

      Radera
  2. Det var en söt klänning.

    SvaraRadera
  3. Så gullig!! Min son var precis likadan. Tittade bara på fordon. Aldrig dockor. Nu är han fem och säger hånfullt att han inte tycker om fordon mer. Nu är det ninjor, strider, riddare och Pokémon för hela slanten. Fortfarande inga mjuka saker. Lustigt hur intressena ändras och man får möta hans intressen och lära sig en massa. Jag kan mycket mer om hjulaxlar, katapulter och dojos nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Haha, kul att han helt bytt linje...;) Ja, man lär sig en hel del av de små!;)

      Radera
  4. Sååå fin klänning! Älskar de mjuka färgerna och mönstret!

    SvaraRadera