lördag 30 april 2016

Kläder

Annies Enkla och Hennihenni har skrivit intressanta inlägg om kläder. Själv köper jag i princip alla kläder Secondhand även om jag hoppas att jag ska bli bättre på att sy kläder och då av secondhandfyndade tyger förstås. Men kläder behöver inte alltid kosta, som förra lördagen då vännen A var förbi med nästan 60 plagg (garderobsrensning...) som jag fick göra vad jag ville med. Hittade några plagg jag ville ha och några till Modern. Sedan fanns det även ett antal plagg med hål i. Sparade dessa i högen med kläder som ska sys om eller göras något nytt av. Den här t-shirten t.ex. kanske kan bli en tröja åt Lillen (som för övrigt är en herre som klär i mycket färg).

Och det här tyget som sitter på en klänning tyckte jag var jättefint även om det är lite blekt. Får se vad det kan bli. Tänkte först en kjol till mig själv men insåg att den nog skulle bli väääldigt kort så jag får nog fundera vidare.

Fanns även några håliga t-shirtar och linnen som kanske kan bli dregglisar så småningom. Ja just det, kläderna jag inte hade någon användning för hamnade i en klädinsamling:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar