måndag 23 maj 2016

Elenas bok

För någon vecka sedan fick Lillen en påse med kläder, leksaker m.m. av Makens studiekamrat. Som ett litet tack ska hon få en skrivbok med broderat omslag.
Eftersom hon också gillar kaniner, precis som jag, var motivet givet.
Har broderat på filt. Stjälkarna är sydda med silkesgarn och övriga sömmar med broderisytråd i guld och turkos.
Hoppas att skrivboken blir uppskattad och kommer till användning i studierna!
Förresten, det är Kaninen som suttit modell för omslagsbilden.
Hon går inte alltid runt med kungakrona, det är bara vid extra festliga tillfällen;)

7 kommentarer:

  1. Så fin present du gjort, jag skulle uppskatta att få en sådan och det tror jag att hon oxå gör.
    Ha en fin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag hoppas att hon blir glad!:)

      Radera
  2. Jag har visst alldeles missat att du också har en blogg nu! ^.^
    Dundersnyggt, rent ut sagt! Gillar skarpt!

    (Brev är på gång bums!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade tänkt berätta det i nästa brev:)
      Tack!!
      Åh, vad roligt, ser fram emot det!:)

      Radera
  3. Så himla fint motiv! Och modellen är ju bedårande :)

    SvaraRadera