lördag 7 maj 2016

Kurbits möter jeansjacka

Solen har fortsatt att skina och jag har fortsatt att sitta ute och brodera.
Broderiet är nu färdigt. Det var jätteroligt att brodera för att det var så färgglatt och inte alltför omfattande. Dessutom behövde jag bara titta på mönstret när jag broderade halva motivet, sedan var det bara att spegelvända andra halvan. Mönstret kommer från en Året Runttidning, har dock ändrat litegrann på det.

När jag var klar drog jag bort alla trådar från Aidaväven och då såg mönstret ut såhär:

Broderiet sitter på ryggen på min jeansjacka.

Brukar alltid vara noggrann med baksidan när jag broderar och denna gång kändes det extra viktigt eftersom baksidan ju kommer att synas när jag hänger av mig jackan:)


2 kommentarer:

  1. Så läckert! Sånt där broderi har jag aldrig provat. Men det ser ju superproffsigt ut. Och kurbits är aldrig fel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Ja, kurbitsmönster passar till mycket:)

      Radera