torsdag 29 december 2016

Bubbliga necessärer och muggunderlägg

Nu när julen är slut är det dags att visa några av de julklappar jag tillverkat. Först ut är två bubbliga necessärer. Mönstret är mitt eget och så småningom tänkte jag lägga ut det på bloggen.


Det enda som skiljer är knapparna och personligen tycker jag nog att det blev snyggare med svarta knappar.
Har planer på att virka en necessär till mig själv också så småningom men den kommer nog att gå i blått.


Dessa muggunderlägg blev tillsammans med te en födelsedagspresent under december. De är virkade och tovade i tvättmaskinen. De krympte mer än jag tänkt mig så de passar allra bäst till mindre kaffekoppar. Mottagaren är en fena på att dreja muggar så hon har nog något att ställa på dem som passar hoppas jag!



Detta får bli månadens bidrag till Sypeppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar