söndag 22 juli 2018

Amningskudde

Med barn nr 1 hade jag ingen amningskudde men så fick jag väldigt ont i axlarna när jag ammade som mest också...så till barn nr 2 tänkte jag vara lite mer ergonomisk. Hittade en beskrivning här om hur man kan rita upp sitt eget mönster. Sagt och gjort, en solig dag skred jag och min lilla hjälpreda på snart 3 år till verket. Det gick fantastiskt bra att ha honom med förresten utom när jag skulle fylla kudden med vadd. Det föll inte i god jord hos Lilleman som ville ha all vadd för sig själv som snö till sin traktor...men det är en annan historia...

Hur som helst, såhär blev kudden, helt gjord i återbrukat material: supersnyggt påslakan från mormor och morfar, loppad sytråd och vadd från Moderns gamla kuddar som gjort sitt. Möjligtvis blev den aningens stor men tror nog att det kan funka.




Och så bingorutorna, de tre med blått kryss:



4 kommentarer:

  1. Superfin! Och vilket otroligt härligt tyg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Javisst, det bästa är att jag har kvar en massa tyg till fler projekt:)

      Radera
  2. Underbart tyg! Men jag håller med Lilleman om att det var dumt av dig att ta traktorns snö ;)

    SvaraRadera