tisdag 17 juli 2018

Tvättlappar

Tänkte prova haka på årets Sybingo. Utifrån de projekt jag planerat och hittills skapat (men ej orkat blogga om i sommarhettan) tror jag inte att jag har någon större chans att kryssa i en      
hel rad men det ska bli intressant att se hur många rutor det blir iaf.                                              
Först ut är dessa tvättlappar, sydda av en secondhandinköpt filt samt kantband inhandlade på samma vis. De har legat utklippta i någon månad men nu äntligen blev de klara! Har sytt fler med andra färger på kantbanden också. Passar på att använda upp småbitar av snedslå så en del tvättlappar är kantade med flera färger.




I och med detta projekt kan jag kryssa i följande rutor...jaha, det blev visst bara en ruta;)



2 kommentarer:

  1. Vad smart att återbruka en filt :) Vad skall du använda tvättlapparna till?
    Jag skulle ju tycka att du också borde kunna kryssa i "skapa något till hemmet", "återbruka något" och "skapa något mönstrat" med detta projektet. (man får ju kryssa i flera rutor med ett projet)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De ska användas till diverse bebisar istället för engångstvättlappar:) Ja, det skulle nog funka men har kryssat i de rutorna i ett annat projekt jag ej bloggat om än:)

      Radera