fredag 16 december 2016

Garn, glömska och slakt

Det här glömde jag visa i mitt förra inlägg. Ännu en huvudbonad som går i blått. Stickad för flera år sedan efter ett Dropsmönster, tror jag, i ett härligt ullgarn.



 Nu när jag äntligen är klar med mina hemmagjorda julklappar har jag börjat spåna på lite nya projekt. Passade på att beställa garn nu när det är 25% på Drops alpaca. Blev några nystan i olika kulörer... Köper nästan aldrig nytt garn. Det mesta inhandlas på second hand och i flera år har jag använt de garner jag haft liggande hemma. Men nu tyckte jag att det var dags för lite nytt, får bli julklappen till mig själv i år!:)


(Ursäkta de blixtriga bilderna...)


Blev lite ullgarn också...


Vad ska det då bli av detta? Jo, någon kofta, en ryggsäck, en halstub, kanske benvärmare...men det kan mycket väl ändras under resans gång...
Bara jag blir klar med några UFO:n jag har liggande ska jag starta upp något nytt i ett sprillans nytt garn...åh, vad jag längtar!


Passande nog hittade jag exakt rätt nummer och längd på de rundstickor jag var ute efter på senaste PMUbesöket!


Har även kommit över nytt material i höst genom att slakta mina skinnskor. Till mitt försvar ska jag säga att de var av urusel kvalitet och att jag lagat dem MÅNGA gånger... Vad sägs t.ex. om en klack som vittrar sönder av väta, inte bästa egenskapen hos ett par vinterskor... Fick mig i alla fall några skinnbitar. Någon gång ska jag ju prova på skinnslöjd har jag tänkt...


Så har jag även slaktat Moderns handväska som gjort sitt... Fick mig lite material enligt bild ovan. Tänkte använda det till en jeansväska jag planerar att sy. De rosa foderbitarna kommer säkert också till användning...

4 kommentarer:

  1. Vilket fin huvudbonad! Så spännande och se vad du hittar på med övrigt material!! Sedan jag såg ditt förra inlägg har även jag satt stickorna i några (liggande) stickningar och... till min egna häpenhet... gjort färdigt tre hela, men små, projekt!! Tack! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, vi får se om jag håller mig till mina ursprungliga planer... Men oj, vad roligt!! Hoppas att du visar upp dem på bloggen sen!:D

      Radera
  2. Du är verkligen duktigt på att återvinna! Ska bli roligt att se vad det blir av det hela.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också att det ska bli spännande att se vad det blir, hehe;)

      Radera