måndag 10 oktober 2016

Fynd på Myrorna

Förra veckan var jag och Lilleman på en liten utflykt till Myrorna. Han var som vanligt väldigt snäll att ha med sig men slet väldigt mycket i en vit vintagedamtäckjacka (långt och lustigt ord det där...) och verkade väldigt intresserad av den.
Någon damjacka fick han nu inte, det tycker jag att han är lite för liten för, däremot blev det en vinterkofta. När jag nu aldrig tar tag i att göra en kofta själv till honom passade jag istället på att köpa en hemmastickad kofta inför vintern. 

Gillar färgerna och modellen men knapparna...nja, de måste bytas ut snarast!!


När jag gjorde min garderobsrensning för ett tag sedan skrev jag en lista på de kläder jag tycker saknas, på den listan fanns bl.a. en vinterklänning med. Och jag hade tur och hittade en på Myrorna. Det är en hemmasydd klänning i linne i allra finaste färgen med pärlemorknappar och fickor i sidorna. Den är fin att använda som den är men ännu finare tillsammans med en knäppt kofta vilket passar perfekt då den ska bäras kyliga vinterdagar.


 En änglaburk blev det också och när jag införskaffat den tog jag äntligen tag i att sortera alla de knappar jag fick i somras. Alla vita knappar hamnade i denna burk och övriga rymdes i syskrinet (färgsorterade naturligtvis:)).



2 kommentarer:

  1. Nää vilken söt kofta! Det är lite Pippi Långstrumptröja över den, fast på ett nytt vis liksom :) Men vem sjutton matchar med såna knappar? Haha, det låter vettigt att byta ut dem :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag ska gräva i min gedigna knappsamling, få se vad jag kan hitta!:)

      Radera