tisdag 23 maj 2017

Kurbitskrokodil

Här har det verkligen varit fullt upp på sistone med både det ena och det andra; skola, praktik, examen, nytt jobb och en hel del andra trevligheter... Därför fick månadens bidrag till Monthly makers bli av det enklare slaget.

Jag gick tillväga såhär: Jag öppnade tygskåpet och vad fick jag se där om inte ett kurbitskrokodilapplikationsmaskinbroderifärgningsexperiment!! 
Ja, detta verk gjorde jag alltså när jag gick på Edelvik. Vi skulle jobba med applikationer, maskinbroderi och kontraster i svart och vitt. Min skapelse blev alltså denna krokodil. Från början var den svartvit men så råkade jag stå i andra tankar när jag strök på den och det vita tyget blev gulfläckigt. Vilken besvikelse! 
Trodde att jag var smart när jag provade färga över eländet med batikfärg...men resultatet blev väl sådär då det svarta blev brunt vilket jag inte alls räknat med. Hursomhelst hamnade detta misslyckande längst in i tygskåpet men nu tyckte jag ändå att det förtjänade en plats som tavla i Lillens rum. Spände upp det på en vadderad kartongbit och vips var det klart. Här kommer några kassa bilder på denna krumeluriga krokodil:



6 kommentarer:

  1. Bilden förtjänar verkligen en plats framme :) kul när man hittar användning för något man tidigare gömt undan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland gör man fynd i sina gömmor även om jag inte är så jätteförtjust i just detta verk...

      Radera
  2. Jättefin ju!! Ser just att krokodilen hjälper en bläckfisk att lägga en massa ägg :) Så bra att detta fina alster fick komma ut i ljuset!

    SvaraRadera
  3. Så himla fin! Tycker att det blå och bruna gör sig fint ihop och blir glad av den! Så smart att använda månadens tema för att få upp den på väggen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Ja, det är bra det där MM ibland till att få saker gjorda:)

      Radera