onsdag 31 maj 2017

Trosor och tvättlappar

Här händer det inte mycket - handarbetsmässigt i alla fall, är alldeles för mycket annat som tar tid. Men för ett tag sedan hann jag i alla fall sy trosor av ett secondhandfyndat tyg som blev över när jag sydde långkalsonger till Lillen i höst.


Sedan något år tillbaka köper jag alla kläder second hand utom just trosor som jag syr själv (och gärna då av secondhandfyndat tyg även om jag upplever att det kan vara svårt att hitta trikå second hand). Sockar är förresten det enda jag köper nytt i klädväg. 


Ett gäng tvättlappar har det också blivit i enklaste modell. Har bara klippt till bitar av en loppisinförskaffad babyfilt och sicksackat runtom.


9 kommentarer:

  1. Så söta! Vad är det du har kantat med?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Har kantat med en smal resår som är lite dekorerad, trosresår kallas den nog t.o.m. :)

      Radera
  2. Å va roligt att se bilder på trosorna du sytt, säger desamma, du har fått till kantningen väldigt fint, är det nån sorts resår du använt? Har du förresten testat att kanta på andra sätt? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se svaret ovan:) Nej, har aldrig provat kanta på andra sätt men detta är första gången jag provar en så smal resår annars har jag kantat med bredare spets liknande den du hade:)

      Radera
  3. Så duktig du är, som sytt trosor själv, det har jag aldrig provat.
    Dom blev fina.
    Ha en solig dag

    SvaraRadera
  4. Kanske vore nått!! Tack för inspirationen! De blev ju jättefina!

    SvaraRadera