tisdag 9 maj 2017

Randig mössa

För ett bra tag sedan stickade jag klart min nya vintermössa som matchar halstuben jag virkade tidigare i vinter. Och det är då sannerligen mössväder fortfarande, snöar visst varje dag nu...


Tanken var först att sticka Dödergöks zigzagmössa men så blev jag lite lat och orkade inte knåpa med något zigzagmönster så det blev en randig mössa istället. Dock har jag utgått från Dödergöks mönster vad gäller maskantal, ökningar och minskningar m.m. Har använt mig av ett alpackagarn i finaste färgkombinationen <3



Detta blir månadens bidrag till Sypeppen.


4 kommentarer:

  1. Så fin!! Jag tycker ditt mönster blev mycket finare än Dödergöks :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ångrar inte att den blev randig:)

      Radera
  2. Men vad fin den blev! Älskar färgkombon!

    SvaraRadera