onsdag 20 april 2016

Två sjalar

För ett tag sedan fick jag en sjal av vännen A för att sy om den till något annat. Visserligen hade den något litet hål men jag tyckte att den kunde få fortsätta sitt liv som sjal ett tag till så jag lagade hålen och för att dölja lagningarna sydde jag fast en bit spets jag hade i gömmorna.
 Sedan sydde jag fast ett gäng knappar för att hålla spetsen på plats. Alla knappar kommer från second hand förutom någon av renhornsknapparna som Broder J tillverkat.








En fördel med att ha en hop tyger i en oorganiserad hög i garderoben är att när man väl rotar igenom den kan man göra en del fynd som denna tygbit jag köpte för några kronor på PMU för ca ett år sedan. 
Nu tog jag fram den, jämnade till kanterna, sydde langettstygn och virkade en uddkant med ett matchande pärlgarn.


Och vips fick jag mig en till sjal, nästan gratis.

1 kommentar:

  1. Så snygg den där blommiga sjalen blev! Jag ska leta rätt på ett lämpligt tyg i mina högar, jag också :)

    SvaraRadera