onsdag 3 augusti 2016

Kaffekrukor

När Mikaela för ett tag sedan bjöd ut palettbladssticklingar var jag inte sen att tacka ja. Förra veckan kom sticklingen med posten och nu är den planterad i en kaffeburk. Tanken var att den skulle matcha blomman men jag såg att blomman går mer åt det rosa hållet och krukan mer åt det lila... Nåja, de är fina ihop ändå!

 Kaffeburkar tycker jag är jättefina att ha som blomkrukor och jag har haft turen att få flera olika modeller från Modern och Fadern, som de haft stående sedan den tiden då man drack sånt här "plåtkaffe".

 Den här något blekta burken har tjänstgjort som blomkruka fram tills för bara ett par dagar sedan då maken flyttade blomman som satt i den till en annan kruka, morr...

 Det här kan vara min favorit av kaffeburkarna, gillar verkligen mönstret (ser dock att jag borde torka av den lite smuts...)!

 Eller kanske är det här min favorit. Just nu tjänstgör den som (överfull) pennburk...


2 kommentarer:

  1. men åh, älskar detta!! Vart har du hittat alla fina burkar??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har fått dem av mamma och pappa men har man tur kanske man kan hitta såna här burkar på loppis och secondhandaffärer!

      Radera