fredag 20 januari 2017

Årets almanacka

Omslaget till årets almanacka blev klart på nyårsaftonen om jag minns rätt och ser ut såhär:


Det är krokat förutom kanten runtom som jag virkat. Har använt mig av en massa restgarner i ull som jag haft liggande. Att kroka omslaget passade perfekt eftersom det blir så stadigt!


 Det var jättebra att få använda upp en massa restgarner men det blev ju en hel del trådar att fästa...;)

Detta får bli månadens bidrag till Sypeppen. Vill du kika på mina almanackor från tidigare år hittar du dem här.


8 kommentarer:

  1. Vad fint det blev! Älskar det osymmetriska och alla färger, så härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag gjorde den medvetet osymmetrisk och gillar det:)

      Radera
  2. Snyggt, krokat har jag inte gjort någon gå, det skulle man kanske prova.
    Ha en fin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det borde du prova, det är jättekul, perfekt om man vill göra något som ska bli stadigt!

      Radera
  3. Inspirerande och fint med krokat! Ett outforskat område för egen del.. god idé att sätta upp på min "DIY-bucket-list"!

    SvaraRadera
  4. Kul att se 2017 års almanacka. Å herre min je vilken mängd trådar att fästa!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det kan ju ibland vara nackdelen med restgarnsprojekt...;)

      Radera