tisdag 15 januari 2019

Årets almanacka 2019

Jag fortsätter med min tradition att göra ett nytt omslag till almanackan varje år. Tidigare almanackor mellan år 2012-2018 finns här och här och här.

Årets omslag är än en gång broderat. Jag använde mig av vadmal, ullgarn, ull, moulinégarn, spets, band och broderisytråd samt en bild av en fjällripa jag plastade in innan jag sydde fast den. Allt material hittade jag i mina gömmor.
Själva almanackan har jag gjort av en anteckningsbok med blanka blad jag köpt på second hand för 15 riksdaler. Har delat upp alla årets dagar med tre dagar/sida. Den är också full med listor t.ex. lite tankar kring året som varit och det nya året, lästa böcker, vad jag handarbetat under 2019 o.s.v. - blir kul att läsa listorna vid årets slut.





Detta blir mitt bidrag till Sypeppen.

4 kommentarer: