onsdag 27 juli 2016

Barnvagnsväska

Det blev en väska i alla fall av virkningen jag började på för ett tag sedan trots att det mest liknade en duk i början. Ett tag var jag nära att repa upp alltihop för det såg så konstigt ut tyckte jag...  Men jag är glad att jag inte gjorde det för den tog ju formen av en väska så småningom.

 Mönstret klippte jag ut ur någon veckotidning för ett antal år sedan. Virkade dock färre varv annars skulle den ha blivit megastor... Ändrade också på handtagen, ville nämligen att man skulle kunna knyta dem på barnvagnshandtaget.
Nu är det bara att tuta och köra och fylla väskan!

6 kommentarer:

  1. Så fin kassen blev! Härlig lila färg!! Ja, de har ju en tendens att tänja på sig, nätkassarna, beroende på vad de packas med, så din kasse lär svälja överraskande volymer, trots de färre virkade varven.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar!! Ja, jag hade nog kunnat göra den ännu mindre för den rymmer verkligen mycket mer än jag hade trott:)

      Radera
  2. Den blev ju jätte bra, får plats med lite saker.
    Önskar dig en trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Egengjord nätkasse, jo, jag tackar! Det skulle man tänkt på när det begav sig. Sålde sista vagnen i våras. Skönt! Superhäftigt färg och bra jobbat !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillar verkligen färgen!! Tack!

      Radera