torsdag 21 juli 2016

Blommor på burk

Den här bloggen går lite på sparlåga just nu men så kan det vara när det är sommar och man har en  massa annat att göra, när sjukdomarna avlöser varandra och när man bor med en busig liten bebis men lite handarbetande hinner jag med emellanåt. Till exempel har jag blivit klar med del två av trettioårspresenten till vännen A.  Del ett hittar ni här. Har varit dålig på att ta bilder under arbetes gång men så blir det ibland när man är inne i sitt handarbete... På bilden nedan ser man färgerna tydligast så som de ser ut i verkligheten.
 Återigen har jag använt mig av hobbyfilt, silkesgarn och broderisytråd.
Några detaljer...

Och här har jag limmat broderiet på en plåtburk som ska fyllas med te innan presenten är helt klar.





6 kommentarer:

  1. Så fina filtprojekt, både burk och block! Inspirerande!! Ja, nä, bebisar får ju förstås ta tid från bloggeri :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tacktack!! Javisst, ens barn går ju förstås före allt annat:)

      Radera
  2. så fint! Älskar (typ) alla typer av handarbete, något i denna stil kanske kunde bli nästa projekt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad kul om du blivit inspirerad!!:)

      Radera