onsdag 14 september 2016

Babyvantar

Presenten till brevvännen S jag skrev om i förra inlägget har kompletterats med ett par virkade vantar. Mönstret kommer från Pysselkiisen .
 Och mönstret till rosetterna hittade jag hos Mestvirkat.
Lade till ett virkat snöre mellan vantarna för den ena vanten brukar ha en tendens att vara på rymmen... ;)
Detta "Norrskensgarn" köpte jag på en garnloppis hos Ringvor för några år sedan. Är inte speciellt förtjust i rosa och ändå köpte jag 300 g... ;) Men det är tur att det finns andra som gillar denna färg för jag har redan flera rosa presenter inplanerade:) I övrigt tyckte jag väldigt bra om garnet, det var lätt att virka med, ett stadigt och bra bomullsgarn!

3 kommentarer:

  1. Så fina! Jag har sånna vantband på alla mina vantar ^^ Annars försvinner de på en gång!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera