lördag 3 september 2016

Pappersarbete

Förra veckan när vi var hos Modern och Fadern hade jag inte med mig något handarbete utan ägnade mig istället åt div. pappersarbete - fast av det roligare slaget!!
Gjorde några kort. Detta är till C med make som gifte sig för ett tag sedan, blev i blaskigaste laget så jag blev inte riktigt nöjd.
Desto mer färgglatt blev då detta grattiskort till J som nyss fyllt år:


Blev även ett grattiskort till A som snart fyller år. Det gick ganska fort att göra, behövde inte lägga till så mycket dekor. 
Några väääääldigt tidiga julkort blev det också men de visar jag närmare jul! Allt material har jag stulit fått av Modern (tack!!).

Plockade också fram akvarellfärgerna vilket var väldigt längesedan sist. Har inte lyckats lära mig akvarellmåleriets stora hemlighet och hade glömt bort hur svårt det verkligen är, sedan hade jag alldeles för bråttom så färgerna bara flöt ihop... Resultatet blev ju inte speciellt lyckat...
 Gav upp det där med seriös akvarellmålning, fick bli en barnslig fisk istället... Planerar att måla tre till fiskbilder i samma format och rama in i samma ram, eventuellt förstärka med något broderi eller dyl. Tänkte att tavlan ska hänga i Lillens framtida rum. Men än så länge är som sagt bara en av bilderna klar,,,


4 kommentarer:

  1. Åh, så fina! Jag måste själv klippa ihop några. Har tre födelsedagar som kommer upp i september..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Vad kul när man har anledning att tillverka kort!:) Har själv en hop med brevvänner så jag har extra många att göra födelse- resp. julkort till vilket är kul!!:)

      Radera
  2. blev verkligen sugen på att pyssla ihop några kort nu! är ju så kul och fint när de är hemgjorda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det:) Det är något speciellt med hemmagjorda kort!!:)

      Radera