måndag 5 september 2016

Bubblig majs och bröstapelsiner

Nu är mina sista matrelaterade projekt till Lillen klara, det blev en majskolv och två apelsiner. Mönstret till majskolven kommer ur boken "75 småkryp att sticka och virka" - Lesley Stanfield och apelsinmönstret ur boken "Väldigt virkat" - Erica Laurell.
 Trots att jag virkat en hel del genom åren har jag aldrig virkat muscher men nu fick jag tillfälle att prova på det när jag gjorde majskolven. Det var riktigt roligt så nu har jag fler muschrelaterade projekt på min lista med framtida projekt.
 Hmm...på den här bilden liknar apelsinerna mest ett par bröst...nåja, det märks kanske inte lika tydligt sen när de blandas med den andra maten jag tillverkat;)
 
Nu tar jag en paus från matlagandet ett tag och ägnar mig åt lite annat skapande!

2 kommentarer:

  1. Haha jag tyckte väl att majsen såg lite märklig ut... Blev nästan lurad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, ja riktigt ätbar är den ju inte...;)

      Radera