måndag 12 september 2016

Den tyska ugglan

Brevvännen S har fått en dotter och hon ska uppvaktas med en liten uggleskallra. Mönstret hittade jag hos Sveas punkt ,  har använt mig av några nystan Muskat jag köpt (mkt billigt!!!) på second hand för något år sedan. Den är fylld med vadd och en bjällra så den skallrar fint när man skakar på den.



Näbben blev lite krokig men det har väl också sin charm... ;)



S med familj bor i Tyskland så nu håller jag på att lära ugglan lite tyska inför flytten dit. 
Här kommer några exempel på uttryck jag tror att ugglan kan komma att ha användning för i sitt nya hemland:
* "Ich bin schwedisch." - Jag är svensk.
* "Noch ist Zeit frei." - Ännu är natten ung.
* "Jetzt muss ich mich beeilen." - Nu måste jag skynda mig.
* "Hast du Geld?" - Har du pengar?

Auf Wiedersehen!

2 kommentarer:

  1. Meine liebe Elin,
    habe vielen Dank für das wunderschöne Geschenk!!!!
    Valentina liebt es.
    Viele Grüße deine Sana aus Deutschland

    SvaraRadera